The best topic

*

Wiadomości: 3
Total votes: : 1

Ostatnia wiadomość: 13 Lipiec 2024, 19:41:13
Odp: Na starość też można prowadzić ... wysłana przez StaryM

Też jestem zdania abyś znalazł rozwiązanie. Warto, piękny egzemplarz.

#251 10 Październik 2024, 21:49:15 Ostatnia edycja: 10 Październik 2024, 22:00:35 by porlick
Na biurku wylądował mechanizm Duala 505-2, który ma trudności w zmianie biegów ;)
To silnik synchroniczny, więc obroty są realizowane przez zmianę średnicy rolki napędzającej pasek. Co bardzo interesujące, jest również korekta prędkości obrotów talerza, zrealizowana przez zmianę średnicy obu rolek za pomocą śrubki rozpychającej naciętą rolkę. (dostęp wyłącznie serwisowy, od wewnątrz). Bardzo interesujące, wyjątkowe wręcz, rozwiązanie. Obudowa też jest, choć do odnowienia. Drugą cechą wyjątkową dla Duala jest to, że nie jest to pełny automat, lecz gramofon z autostopem, podnoszącym tylko ramię po zakończeniu odtwarzania. Chwilowo, na najbardziej uniwersalnych podstawkach roboczych, które można dopasować do absolutnie każdego urządzenia :D

Przy okazji- pokazany wcześniej G-601a dostał gumowe odbojniczki pokrywy, mocowane w otworkach widocznych przy przedniej krawędzi skrzynki. Chodzi mi po głowie mała modyfikacja- wzorując się na rozwiązaniu dualowego zawieszenia płyty mechanizmu w obudowie, myślę o zastąpieniu gumowych przekładek, sprężynami- dobranymi tak, by i tu uzyskać choć w małym stopniu tłumienie drgań przez "pływające zawieszenie" płyty montażowej mechanizmu.

#252 14 Październik 2024, 22:59:21 Ostatnia edycja: 14 Październik 2024, 23:01:43 by porlick
Parada gramofonów nie jest może najlepszym miejscem na przedstawienie rozwiązań technicznych, ale kontynuując poprzedni wpis, przedstawiam napęd Duala 505-2. To unikalne rozwiązanie, bo paskowe gramofony z silnikiem synchronicznym prawie nigdy nie mają możliwości korekcji prędkości obrotowej. Kiedyś pokazałem, jak Dual rozwiązał korekcję dla idlerowych, tu jest inaczej- dwustopniowa rolka na osi silnika jest ponacinać, a element ją rozpychający zwiększa lub zmniejsza jej średnicę. Regulacja odbywa się widoczną nakrętka z pierścieniem zaciskowym, zapobiegającym luzowaniu się gwintu wyłącznie na postoju, przez otwór w talerzu. Silnik na 110/220 V jest zamontowany na 3ch amortyzatorach tłumiących wibracje. Napęd jest naprawdę cichy i ładnie trzyma obroty. Widełki przerzucające pasek mają ząbek współpracujący z drugim, na czarnym elemencie, który blokuje możliwość przeskoczenia na inne położenie podczas postoju.IMG_20241014_224352.jpg IMG_20241014_224426.jpg IMG_20241014_224445.jpg