The best topic

*

Wiadomości: 3
Total votes: : 1

Ostatnia wiadomość: 13 Lipiec 2024, 19:41:13
Odp: Na starość też można prowadzić ... wysłana przez StaryM

Cytat: Bertrand w 30 Listopad 2019, 14:00:34W dzisiejszym świecie bardzo łatwo można trafić do sądu np. za obrazę środowisk LGBT+, islamu czy katolicyzmu właśnie.
Mówimy o Polsce. Nie o jakimś wyimaginowanym świecie, w którym rzekomo się idzie do więzienia za obrazę LGBT. A w Polsce wygląda to tak jak na mapce.
Na czerwono są województwa, powiaty i gminy, w których uchwalono słynną deklarację anty LGBT. Na żółto te miejsca gdzie wciąż ofensywnie lobbuje Ordo Iuris i organizacje z nim związane. Nieliczne zielone, to miejsca, gdzie uchwałę sformułowaną zresztą właśnie przez Ordo Iuris, odrzucono. W Polsce za pobicie homoseksualistów staje się bohaterem narodowym. W Polsce też nikt nie trafił przed sąd za obrazę islamu, nie było takiego przypadku, ale za to były przypadki podpaleń, pobić, wzywania do zabójstw na tle nienawiści do islamu i na tle rasistowskim.
Za to biedni katolicy wciąż są obrażani i wciąż oskarżają kogoś. Oczywiście obecna władza im sprzyja i nakazuje prokuratorom wszczynać kolejne, nawet najbardziej idiotyczne sprawy.

A man can never have enough turntables.

Cytat: WOY w 30 Listopad 2019, 09:38:04Kapitalny wywiad z prawnikiem broniącym Nergala ale nie tylko o muzyku.
Doskonały tekst. A na marginesie dodam coś.
Gdy kończył się PRL byłem zwolennikiem, jak to nazwał kiedyś Bronisław Komorowski, "przyjaznego rozdziału" Kościoła i państwa. Niestety okazało się, że ten przyjazny rozdział w praktyce to pospolity rabunek i okradanie państwa. Byłem też umiarkowanym przeciwnikiem religii w szkole, uważałem po prostu, że to będzie szkodliwe dla tych lekcji. Choć byłem wtedy już agnostykiem (bardziej agnostykiem niż ateistą), to uważałem, że religia moralnie może odgrywać pozytywną rolę.
Co okazało się po latach? Na pomnikach stanęli przestępcy w rodzaju Jankowskiego. Nie dość, że nie odpuścił żadnemu dzieciakowi (aby życie miało smaczek, raz dziewuszka, raz chłopaczek) to jeszcze był kapusiem bezpieki. Kościół bez umiaru rabuje majątek narodowy. I usiłuje wszelkimi sposobami cofnąć Polskę do średniowiecza. Nigdy wcześniej nie uwierzyłbym, że z ust kapłanów wypłynie tyle nienawiści i oszczerstw, wobec ludzi, którzy nie chcą się poddać ich władzy.
Dziś uważam, że Kościół Katolicki jest największym wrogiem Polski i największym niebezpieczeństwem, które zagraża państwu. Postawa Nergala nie dziwi mnie i nie uważam jej za aberrację psychiczną. Polecam też dzisiejszy tekst na ten temat:
https://tabloidonline.blog/2019/12/01/slowo-na-niedziele-nergal/

A man can never have enough turntables.

Nergal to instytucja. Wszystko co się wokół niego kręci, zamienia się w brzęczącą monetę. To chyba największy polski muzyczny biznes. Dba o to i przynosi mu to wymierne zyski. Z całą resztą o czym napisałeś również się zgadzam. Chętnie bym się z Tobą napił szkockiej :)

Cytat: StaryM w 01 Grudzień 2019, 14:40:00
Cytat: WOY w 30 Listopad 2019, 09:38:04Kapitalny wywiad z prawnikiem broniącym Nergala ale nie tylko o muzyku.
Doskonały tekst. A na marginesie dodam coś.
Gdy kończył się PRL byłem zwolennikiem, jak to nazwał kiedyś Bronisław Komorowski, "przyjaznego rozdziału" Kościoła i państwa. Niestety okazało się, że ten przyjazny rozdział w praktyce to pospolity rabunek i okradanie państwa. Byłem też umiarkowanym przeciwnikiem religii w szkole, uważałem po prostu, że to będzie szkodliwe dla tych lekcji. Choć byłem wtedy już agnostykiem (bardziej agnostykiem niż ateistą), to uważałem, że religia moralnie może odgrywać pozytywną rolę.
Co okazało się po latach? Na pomnikach stanęli przestępcy w rodzaju Jankowskiego. Nie dość, że nie odpuścił żadnemu dzieciakowi (aby życie miało smaczek, raz dziewuszka, raz chłopaczek) to jeszcze był kapusiem bezpieki. Kościół bez umiaru rabuje majątek narodowy. I usiłuje wszelkimi sposobami cofnąć Polskę do średniowiecza. Nigdy wcześniej nie uwierzyłbym, że z ust kapłanów wypłynie tyle nienawiści i oszczerstw, wobec ludzi, którzy nie chcą się poddać ich władzy.
Dziś uważam, że Kościół Katolicki jest największym wrogiem Polski i największym niebezpieczeństwem, które zagraża państwu. Postawa Nergala nie dziwi mnie i nie uważam jej za aberrację psychiczną. (...)


Oczywiście, że tak. Tyle tylko, że ktoś do takiej sytuacji dopuścił. Nie muszę chyba mówić kto blatował się z Jankowskim i przymykał oczy na to co on robił, a o czym wiedziały doskonale trójmiejskie elity, kto pił wódkę z Głódziem, kto podpisał konkordat, kto lansował się przy Bonieckich czy Sowach, kto przekazuje ogromne kwoty na watażków kościelnych pokroju Rydzyka. Wszystkie ekipy rządzące po 89 roku mają to na sumieniu. Efekt finalny widzimy dziś wszyscy. Takie postępowanie doprowadziło min. do tego, że PIS jest dziś u władzy, a kościół operuje dużo większym majątkiem niż miał przed 1939 rokiem, o wpływach politycznych nie mówiąc. Nie wiem czy można oszacować ile samorządy, spółki z udziałem skarbu państwa świadczyły różnych danin, usług na rzecz kościoła. Sami sobie zgotowaliśmy ten los.
Nie znam się, to się wypowiem.

Cytat: WOY w 01 Grudzień 2019, 15:11:03
Nergal to instytucja. Wszystko co się wokół niego kręci, zamienia się w brzęczącą monetę. To chyba największy polski muzyczny biznes. Dba o to i przynosi mu to wymierne zyski.

Tak dobrze uchwyciłeś to, że Nergal jest doskonałym biznesmenem i wie jak robić cash i szum wokół swojej osoby, no trzeba mu to oddać jest w tym więcej niż dobry. Zobaczymy jak to się dalej potoczy.
Nie znam się, to się wypowiem.

Cytat: StaryM w 01 Grudzień 2019, 14:28:05
Cytat: Bertrand w 30 Listopad 2019, 14:00:34W dzisiejszym świecie bardzo łatwo można trafić do sądu np. za obrazę środowisk LGBT+, islamu czy katolicyzmu właśnie.
Mówimy o Polsce. Nie o jakimś wyimaginowanym świecie, w którym rzekomo się idzie do więzienia za obrazę LGBT.

Napisałem coś o więzieniu? Gdzie? Kiedy? Sprawa drukarza (nie kornika) mówi ci coś? Fundacja Tolerado, Ikea? Dziś wystarczy tylko oskarżenie środowisk LGBT+  o homofobie by wylecieć z pracy, być napiętnowanym społecznie i wytykanym palcami np. w ostatnim czasie coś o tym może powiedzieć dwóch wykładowców akademickich, paru aktorów itd. Nie tylko prawackie środowiska mają na sumieniu różne złe rzeczy, lewackie też i warto o tym pamiętać, choć niektórzy tego nie chcą widzieć. Prywatnie Ci powiem, że znam trochę te środowiska od kuchni jak jeszcze pod koniec lat 80-tych ubiegłego wieku napierdzielali się przed i po koncertach, dziś na wiecach czy np. w necie. Z drugiej strony ludzie, którzy kiedyś byli kumplami, dziś nie podają sobie ręki, nie odzywają się do siebie, obrażają się na fejsie ze względów na poglądy właśnie itp.
Poza tym to Polska to nie jest wyimaginowany świat tylko członek UE, a o ile dobrze pamiętam to obecnie na zachód od Odry krytykowanie europejskiej polityki migracyjnej lub migrantów jest karalne i może prowadzić do aresztowania, oskarżenia, a także skazania.
Co do islamu to jestem przekonany, że nie licząc zachowań rasistowskich bo takie miały miejsce i zajmował się nimi już wymiar sprawiedliwości, to prędzej czy później ze strony wyznawców Mahometa do takich oskarżeń dojdzie, poczekaj jeszcze trochę sam się przekonasz. Pamiętać też trzeba czym w Europie kończyła/kończy się krytyka islamu, niegodzenie się na prawo szariatu czy naśmiewanie się niego w pismach satyrycznych. Nie trzeba być prorokiem (Mahometem) by domyślić się czym może skończyć się np. podpalenie Koranu, tutaj sad może już nie zdążyć z wydaniem wyroku.
Co do instytucji kościoła kat. to jest jest mi do niego tak samo blisko jak do kościoła latającego potwora spaghetti, czyli w ogóle jakby ktoś pytał.
Tyle tylko, że katolicyzm w Polsce, gdzie zdecydowana większość polaków uznaje się za katolików, to nie tylko wcześniej wspomniana instytucja KK ale też zwykli i normalni ludzie, którzy dystansują się z jednej strony od Rydzyka, Jankowskiego czy Sowy i autentycznie np. akcje na marszach równości z cipą wpisaną w obraz matki boskiej itp. ich wkurzają, znam takie osoby jakbyś chciał już to wiedzieć. To jest ich wiara i naśmiewanie się z niej daje im prawo do oburzenia czy do innych reakcji np. sądowych. No chyba że się umówimy, że można obrażać wszystko i wszystkich, na wszystkie możliwe sposoby to wtedy  tematu nie będzie, no ale świat tak nie działa, na szczęście.

CytatW Polsce za pobicie homoseksualistów staje się bohaterem narodowym.

Ta jasne.

Art. 158

§ 1. Kto bierze udział w bójce lub pobiciu, w którym naraża się człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo nastąpienie skutku określonego w art. 156 § 1 lub w art. 157 § 1, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

§ 2. Jeżeli następstwem bójki lub pobicia jest ciężki uszczerbek na zdrowiu człowieka, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

§ 3. Jeżeli następstwem bójki lub pobicia jest śmierć człowieka, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.


Nie znam się, to się wypowiem.

Cytat: Bertrand w 01 Grudzień 2019, 19:48:32Sprawa drukarza (nie kornika) mówi ci coś?
Zapomniałeś o finale? Na wniosek Ziobry Trybunał Konstytucyjny magister Przyłębskiej uznał, że wolno dyskryminować klientów. Drukarz został uwolniony od winy. Zaraz potem wynikła sprawa IKEI i się porobiło, bo co w jedną stronę dyskryminować wolno, a w drugą  nie? Z tym, że prawda o IKEI była zupełnie  inna.
"Pismo Święte mówi: biada temu, przez którego przychodzą zgorszenia, lepiej by mu było uwiązać kamień młyński u szyi i pogrążyć go w głębokościach morskich". A także: "Ktokolwiek obcuje cieleśnie z mężczyzną, tak jak się obcuje z kobietą, popełnia obrzydliwość. Obaj będą ukarani śmiercią, a ich krew spadnie na nich" - napisał biedaczek Pan Tomasz.
Cóż, jak dla mnie to oznaka niezrównoważenia psychicznego i taki gorliwy katolik faktycznie może zacząć biegać po sklepie z maczetą. Ja bym go wywalił z roboty tak samo. Jeśli porąbana wiara komuś każe pisać takie teksty, to ten gość niech drwalem zostanie a nie pracuje wśród ludzi, bo prędzej czy później zobaczy coś, co uzna za zgorszenie i komuś zrobi krzywdę.
W wyniku kontroli Okręgowego Inspektora Pracy w Krakowie w sprawie pracownika IKEA, który miał zostać zwolniony z pracy z powodu swoich poglądów religijnych, nie wydano dla pracodawcy żadnych zaleceń pokontrolnych. Zdaniem inspektorów pracownika zwolniono bez naruszenia prawa oraz obowiązującego w tej firmie regulaminu pracy.
Nie zwolniono go z powodu poglądów. Zwolniono go z powodu gróźb karalnych.


Cytat: Bertrand w 01 Grudzień 2019, 19:48:32coś o tym może powiedzieć dwóch wykładowców akademickich
No litości. To ty uważasz, ze na uniwersytecie powinny się odbywać wykłady antyszczepionkowe? A może te o płaskiej Ziemi też? Bo generalnie to właśnie o kilka takowych spraw idzie. To nie są naukowcy, to są debile i paranoicy. No to dlaczego nie zezwolić na wydziale fizyki promować audiofilskie kable albo na informatyce mówić o wspaniałych właściwościach audiofilskich kabli ethernetowych i USB? Przecież to jeden diabeł.
Cytat: Bertrand w 01 Grudzień 2019, 19:48:32dziś nie podają sobie ręki, nie odzywają się do siebie
Całkiem słusznie. Jeśli mój dawny kolega mówi, że takich jak ja to przydałoby się palić na stosie, bo Polak i katolik to jedno, a ja jestem jak zwierzę, bo jestem ateistą, to o czym mam z nim rozmawiać? Jeśli inny mówi, że mam wypier*** z jego Polski, to o czym mam z nim rozmawiać? Do 2010 roku Polacy różnili się między sobą politycznie i światopoglądowo. Czasem się kłócili, czasem wyśmiewali nawzajem. Ale nie decydowało to o ich życiu tak, żeby chcieli zabijać. A od 2010 nie zliczę ile gróźb otrzymałem. I to nie były żarty.
Ktoś wymyślił sobie zamach i uznał, że dobrze będzie podzielić naród na prawdziwych patriotów, którzy w zamach wierzą i swołocz, która nie wierzy. Dziś się okazało, że to był pic na wodę i nikt w ten zamach nie wierzy, ale wrogość pozostała.
Cytat: Bertrand w 01 Grudzień 2019, 19:48:32Ta jasne.

Art. 158
Ta jasne, konstytucję też niby mamy. A ktoś ją jeszcze stosuje?
A man can never have enough turntables.

Cytat: Bertrand w 01 Grudzień 2019, 18:35:02Sami sobie zgotowaliśmy ten los.
I z tym zdaniem się zgodzę. Nie starczyło nam mądrości i daru przewidywania. Społeczeństwu jako całości, w tym jego przedstawicielom.
Ale powoli pojawia się światełko w tunelu. Wspaniała reforma oświaty pomogła w tym i dziś coraz mniej uczniów uczęszcza na religię. W dużych miastach ten procent jest dużo mniejszy, na wsiach większy. Jednocześnie badania pokazują, że Polska jest jednym z najszybciej laicyzujących się krajów. Jeśli ta władza się utrzyma, a się utrzyma, to za parę lat zaczniemy mieć do czynienia ze zjawiskiem zmuszania do praktyk religijnych, a to w konsekwencji spowoduje bunt. Czeka nas wojna domowa i to uważam za nieuniknione. W tej wojnie nie będzie trzech czy czterech stron. Tylko dwie. Mam nadzieję, że już zdążę wykitować do tego czasu, ale zginie dużo ludzi zanim PiS i Kościół zostaną pozbawieni władzy.
A man can never have enough turntables.

Jeśli się zacznie jakaś ruchawka w Europie to raczej obstawiam Francję , Szwecję ... no i bałkański kocioł który cały czas bulgocze na wolnym ogniu .
Czytałem niedawno ,że Izrael szykuje się na przyjęcie 300 tys żydowskich uchodźców z Europy a gdzieś ich muszą pomieścić w tej kradzionej Palestynie  8)
Ciekawe czasy idą  :-\

@StaryM

"Drukarz"

Tak zgadzam się z takim rozwiązaniem i za przeproszeniem ale mam w dupie czy byłby to Ziobro z Przyłębską czy Budka z Rzeplińskim.
Ja jako prywatny przedsiębiorca mam prawo do tego jak chce prowadzić swój biznes, choćby w sposób najgorszy z możliwych, najwyżej zbankrutuje i będę musiał zwinąć swoje zabawki i być może będę miał skarbówkę na głowie.
Tak, to jest moje święte prawo do odmowy wykonania danej usługi i prowadzenia biznesu wg. moich zasad a nie tych, które mi ktoś narzuca ideologicznie z góry, a już tym bardziej gdyby takie zlecenie godziło w mój system wartości jaki by on nie był. I tu się różnimy w sposób fundamentalny.

"Ikea"

"Nie zwolniono go z powodu poglądów. Zwolniono go z powodu gróźb karalnych."

Człowiek vs duża bogata korporacja. Zazwyczaj wygrywa jedna strona i nie trzeba być Sherlockiem Holmsem by domyślić się która.
Spoko Ikea taka niewinna, nic nie narzucająca, tolerancyjna+, tylko znów ci niedobrzy Polacy, mendy w onucach z Pierdziszewa.

Piszesz o groźbach karalnych no to znów podeprę się KK:

Art. 190. Groźba karalna

Dz.U.2019.0.1950 t.j. - Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny
§ 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
§ 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

Ile dostał ten homofob czy może toczy się jeszcze sprawa przeciwko niemu w sądzie?

Ikea dalej:

"- Podstawą naszej kultury korporacyjnej jest wolność poglądów, tolerancja i szacunek dla każdego pracownika. Nasza polityka w zakresie praw człowieka i równości, wspierana przez nasz kodeks postępowania, dotyczy w szczególności braku tolerancji dla dyskryminacji i zachowania wykluczającego. Szanujemy ludzi ze wszystkich środowisk religijnych i cenimy fakt, że jesteśmy różni. Nie oznacza to jednak, że popieramy zachowania wykluczające w imię jakiegokolwiek innego poglądu - podaje w oświadczeniu Ikea.
- Sprzeciwiamy się i reagujemy, gdy istnieje ryzyko naruszenia dóbr lub godności osobistej każdego pracownika. W naszej ocenie tak było w tym przypadku, dlatego podjęliśmy decyzję o rozwiązaniu umowy z pracownikiem. Podkreślam, nie poglądy stanowiły problem, ale sposób wyrażania swoich opinii, który wyklucza inne osoby. Podobne działania podjęlibyśmy w przypadku naruszenia godności każdej innej grupy (np. katolików)."

W dużym skrócie nazywa się taki tekst słodkim korporacyjnym pier...m napisanym przez prawników.

Wyjaśnienia pracownika i IKEA:

"Były pracownik IKEA wydał oświadczenie, w którym tłumaczył: "mój wpis był reakcją na indoktrynację, której jako pracownik byłem od lat poddawany w miejscu pracy".
- Narzucany pracownikom IKEA stosunek do postulatów ruchu LGBT radykalnie różni się od nauczania Kościoła katolickiego wypływającego z Pisma Świętego. Jako katolik nie mogę uczestniczyć w propagowaniu ideologii sprzecznej z moją wiarą ani akceptować sytuacji, w której pracodawca zmusza mnie do zmiany mojego światopoglądu - czytamy w oświadczeniu.
Jak podkreślił, "z przykrością zauważył, że IKEA oraz część dziennikarzy wbrew faktom przedstawia jego jako osobę nawołującą do przemocy i nienawiści wobec innych pracowników".
- Posunięto się wręcz do tez tak absurdalnych jak przypisywanie mi chęci fizycznej agresji wobec osób o skłonnościach homoseksualnych - napisał.

IKEA wyjaśniała, że zwolnienie nastąpiło nie ze względu na poglądy pracownika, a "sposób wyrażania swoich opinii, który wyklucza inne osoby".

- W zeszłym miesiącu obchodziliśmy dzień IDAHOT, Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Bifobii i Transfobii. Z tej okazji opublikowaliśmy artykuł w naszym intranecie,
prezentujący nasze wartości i stanowisko w tej kwestii, zgodnie z komunikacją Grupy Ingka. Jeden z naszych pracowników opublikował komentarz pod artykułem, wyrażając swoją opinię w sposób mogący naruszyć dobra i godność osób LGBT+. Dodatkowo, pracownik faktycznie wykorzystał cytaty ze Starego Testamentu mówiące o śmierci, krwi w kontekście tego, jaki los powinien spotkać osoby homoseksualne - napisała wówczas firma."

Oczywiście tu nie było żadnego tematu ideologi LGBT+, a pracownik to tak naprawdę został zwolniony chyba bez powodu.

@Pracownicy akademiccy

Nie piszę o antyszczepionkowcach tylko o sytuacji jaka miała miejsce w Śląskim Uniwersytecie Medycznym oraz na UMK w Toruniu. Nie zrozumieliśmy się, ale to moja wina bo zbyt lakonicznie się wyraziłem.

"Ta jasne, konstytucję też niby mamy. A ktoś ją jeszcze stosuje?"

Bez obrazy ale pozostawię to bez komentarza.



Nie znam się, to się wypowiem.